Köttbot månadens medarbetare

fem-gafflar-med-kott.jpg

För att fler konsumenter ska känna till fördelarna med svenskt, butiksstyckat kött testar City Gross nu en virtuell köttmästare. Därmed blir kedjan också först i den svenska dagligvaruhandeln med att använda en virtuell värd som interagerar med kunderna.

– Förra året införde vi nya förpackningar och det blev tydligt att vi behöver nya verktyg för att få fler att inse fördelarna med förändringen, säger Christian Callert, kommunikationschef på Bergendahls Food som driver City Gross, i ett pressmeddelande.

Vi har runt 300 svenska styckdetaljer i sortimentet varav flera inte går att förklara med en enkel skylt.

christian callert, kommunikationschef på Bergendahls Food

– Samtidigt vill vi lyfta fram alla positiva sidor med vår köttavdelning. Vi har runt 300 svenska styckdetaljer i sortimentet varav flera inte går att förklara med en enkel skylt. Vi måste testa fler sätt att nå ut till kunderna och är glada över att vara först i branschen med initiativet.

Den virtuella köttmästaren har en rad olika funktioner under den månad som den testas på City Gross i Staffanstorp. Bland annat kan kunderna få information om sortimentet av svenskt butiksstyckat kött, de nya förpackningarna samt den service som finns i butiken. Den fungerar som ett komplement till butikens mänskliga köttmästare.

30 januari 2019Uppdaterad 2 oktober 2023Reporter anne hammarskjölddigitFoto adobestock

Voisters nyhetsbrev

Allt om digitalisering, branschens insikter och smartare teknik.

SENASTE NYTT

Stäng