Nya emojis förmedlar semesterkänsla

Den första semesterdagen är enligt en undersökning den allra mest populära. Men Booking.com tycker att något saknas under detta dygn, nämligen de rätta emojisarna.

15 August 2017digit
emoji.jpg

Två femtedelar av alla semesterresenärer anser att det allra första dygnet på semestern är den mest minnesvärda. Booking.com tycker dock inte att vi kan förmedla den känslan tillräckligt bra och mycket, än. Därför har de genomfört en undersökning där de bad över 18 000 resenärer från 25 länder att välja de allra mest passande emojisarna under det första semesterdygnet. Sedan har de skapat nya emojis baserat på resultatet och startat en kampanj på Change.org som vädjar att börja använda dem.

De mest populära emojisarna i undersökningen är en person som tittar på en karta, (39 procent), en person klädd i typisk turistmundering (34 procent), en person som packar upp (31 procent), en solstol (30 procent) och en person som tar en selfie (27 procent).

Voisters nyhetsbrev

Allt om digitalisering, branschens insikter och smartare teknik.

SENASTE NYTT

Stäng