Nöjdast kunder hos Telia och Halebop

Svenskt kvalitetsindex har gjort en undersökning om kunders nöjdhet med deras mobiloperatörer. När det gäller företagskunder så sitter de allra nöjdaste med Telia som operatör och bland privatkunder är Halebops de mest belåtna. 

18 oktober 2016 digit

telemast.jpg

Undersökningen baseras på närmare 2000 intervjuer gjorda av PFM Research. Kunderna svarar på ett 40-tal frågor kring hur nöjda de är, om deras förväntningar uppfylls och så vidare. Det sker på en tiogradig skala som sedan sätts ihop till ett index där 100 är max och 0 är minimum.

Högst nöjdhet hos företagskunder når Telia på 68,5, följt av Tele2 och 3, och lägst på listan märks Telenor på 64,2.

När det gäller privatkunder sitter Halebop på de nöjdaste kunderna via resultatet 71,0 följda av Tele2 och Comviq. Minst glada kunder på privatsidan har 3 som når resultatet 58,0.

Den sammanlagda upplevda kundnöjdheten hos alla operatörer ligger kvar på ungefär densamma som 2015, både på företag- och privatsidan.

Senaste nytt

Sydvästsvenska kommuner saknar AI-beredskap

9 juni 2023

Göteborg, Borås, Trollhättan, Uddevalla och Mölndal. Samtliga dessa storkommuner saknar beredskap om AI-tekniken skulle börja ställa till med problem. Det visar en undersökning från SVT Nyheter Väst.

Kontorsflykten: Salesforce väljer morot – Google väljer piska

9 juni 2023

Google skärper sina regler för arbete på distans. Bolaget kommer med hjälp av passerkorten se om anställda följer hybridarbetsschemat. Salesforce väljer en annan väg och skänker pengar till välgörenhet om anställda återvänder till kontoret.

Mindre företag mer förberedda och oroliga för cyberattacker

8 juni 2023

Små och medelstora företag i Sverige har det senaste året ökat sina kunskaper och förberedelser på cybersäkerhetsområdet. Dock har deras oro för cyberattacker också ökat. Det visar en ny undersökning från Telenor. 

ChatGPT skapar hamburgare åt Bastard Burgers

8 juni 2023

Bastard Burgers nya signaturburgare kallas för The AI Burger. Den har koreanska smaker och gjordes i ett samarbete mellan restaurangens kockar och ChatGPT.

IMY: 6 av 10 incidenter beror på mänskliga faktorn

7 juni 2023

En ny rapport från IMY visar att sex av tio anmälningar om personuppgiftsincidenter orsakas av mänsklig handpåläggning. Dessutom kan det faktiska antalet incidenter vara tre gånger högre än det antal som rapporterats in.

Stäng