Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder cookies. Jag förstår

En smartare it-nyhetssajt

Köp inuti apparna lockar allt fler

Mobilanvändare lägger mer pengar på att köpa premiumfunktioner i gratisappar än att köpa appar som kostar.

30 maj 2016 mobilitet

samsung

Allt fler väljer att testa apparna och sedan köpa premiumfunktioner än att betala för appar som kostar pengar direkt.

Mobilanvändare lägger hellre mer pengar på köp inuti apparna än på att betala för appar. Det visar en ny studie från Gartner. Användaren lägger i snitt en fjärdedel mer på att betala inuti apparna än på nedladdningskostnader. Det är framför allt yngre användare som föredrar att testa apparnas funktionalitet för att sedan spendera pengar på premiumfunktioner.

Källa: Gartner

Senaste nytt

Krav på distansjobb

23 november 2020

Hälften av alla kvinnor mellan 30 till 49 år skulle tacka nej till ett arbete om det inte går att jobba på distans och närmare 90 procent anser att digitalisering leder till ett friare arbetsliv. Det visar en ny undersökning. 

Framtidens drönare

23 november 2020

I projektet Nordic Drone Initiative gå de nordiska länderna samman för att driva på utvecklingen av drönare. Det gäller både gods- och passagerartransporter och kan handla om luft-taxi, autonoma budtjänster och nya turistkoncept.

Appen för katten

20 november 2020

Nu finns det en app, som med hjälp av AI, översätter kattens läten. Än så länge finns 13 fraser i appens ordförråd, till exempel mata mig, jag är arg och lämna mig ifred.

Sämst på lösen

20 november 2020

Det verkar vara fortsatt svårt att komma på säkra lösenord. 123456 och 123456789 är de vanligaste lösenorden men de tar mindre än en sekund att knäcka. 

Googles djurskydd

19 november 2020

En nyutvecklad AI ska spåra tjuvskyttar i Kamerun. Genom att urskilja skottlossningar från andra ljud kan den hjälpa vakter att spåra illegal jakt. 

5G värt 260 biljoner

19 november 2020

5G kan dra in 31 000 miljarder dollar, ungefär 260 000 miljarder kronor, till it- och telekomindustrin fram till 2030. Det visar en ny studie från Ericsson.