Kinas wearables-marknad blomstrar

Det säljs allt mer wearables i Kina - hetast är armbanden och springskorna.

15 september 2016 mobilitet

AdobeStock_84086433_wearableNotis_960x640.jpg

I Kina såldes 9,5 miljoner wearables under årets andra kvartal - en ökning på 13,2 procent jämfört med tremånadersperioden innan. Det innebär också en ökning på 81,4 procent från andra kvartalet 2015.

När det gäller vanliga wearables såsom smarta armband och smarta springskor låg ökningen på 92,1 procent, medan smarta klockor-kategorin gick upp med 3,4 procent jämfört med förra året.

Källa: IDC 

Senaste nytt

Fyra år sedan införandet – så går åsikterna om GDPR

25 maj 2022

GDPR trädde i kraft för fyra år sedan. I en ny undersökning framkommer att 70 procent av vd:ar och marknadschefer tycker det är viktigt att respektera individers integritet på nätet, och 74 procent anser att det kan vara en konkurrensfördel att göra det.

Södersjukhuset får Vitalis-stipendiet

23 maj 2022

Södersjukhuset har tilldelats Vitalis-stipendiet för sina försök att göra besöken på barnakuten lugnare och mer lättförståeliga. Arbetet innefattar bland annat en AR-app och ett system som visar upp antalet väntande barn.

Fiberkablar på havsbotten varnar för tsunamis

23 maj 2022

Information om jordbävningar och vågrörelser i världens hav och oceaner kan både öka skyddet mot tsunamis och kunskaperna om rörelser i jordens inre. Nu ser brittiska forskare en ny möjlighet till havsbaserad seismisk övervakning med befintliga optiska fiberkablar.

Ny lag kan stoppa Googles annonsdominans online

20 maj 2022

En ny amerikansk lag ska bryta Googles och Facebooks dominans på nätet. Om lagen träder i kraft kan bolagen behöva dela upp sina verksamheter inom onlineannonser.

Stäng