Minigoogle vid dålig täckning

Google har bjudit in Facebook-användare i Indonesien att testa en lite-version av sitt sökverktyg. Förhoppningen är att det ska bli lättare att googla på platser med svag uppkoppling.

28 augusti 2017

AdobeStock_146567837.jpeg

Google hoppar på trenden med lite-appar som ska fungera bättre på platser där tillgången på snabbt internet saknas. De flesta funktionerna kommer att finnas kvar, men i en mer avskalad framtoning.

Appen kommer snarare vara mer lik hemskärmen på en smart telefon, med enkla ikoner för till exempel bildsök eller nyheter, och med sök-baren längst ner på skärmen.

Appen, som i dagsläget kallas ”Search (Test App)”, testas nu i Indonesien där Google har bjudit in användare som intresseanmält sig till en av deras reklamkampanjer på Facebook. Man förväntas snart göra en liknande satsning på den indiska marknaden.

Källa: Android Police

Senaste nytt

AI-genererade rocktjejer i Sweden Rock-kampanj

6 februari 2023

Sweden Rock-kollo ska uppmuntra och stötta tjejer som vill spela hårdrock. Till sin kampanj har man nu uteslutande valt AI-genererade bilder på hårdrockstjejer.

CIO:ernas stora orosmoln 2023

3 februari 2023

En stor utmaning för företag är allt mer komplexa, hybrida it-miljöer där företagens produktionsmiljöer fortsätter att delas upp i olika moln. Detta gör att it-chefer inte känner sig tillräckligt skyddade, enligt nya rapporten Veeam Data Protection Trends Report 2023.

Därför är 5G och näringslivet viktigt för Sveriges totalförsvar

3 februari 2023

När Sverige ska uppgradera sitt public safety-nätverk till ett 5G-nät krävs en hybridlösning med statlig kontroll i alla delar av systemet som är väsentliga för säkerheten. Detta ska kompletteras med kommersiella lösningar som ökar tillgängligheten och robustheten. Det skriver MSB och Trafikverket i en ny rapport till regeringen. 

Nytt användarrekord för Chat GPT

2 februari 2023

AI-botten Chat GPT har nått 100 miljoner användare, endast två månader efter lansering. Det är historiens snabbaste tillväxt för en konsumentapp. För Tiktok tog 100-miljonersgränsen nio månader att nå.

Stäng