Alternativet till garderobssorg

Trött på att leta kläder på nätet? Nu kan FashionHunt göra jobbet åt dig.

16 augusti 2017 digit

FashionHunt_phone1_2.jpg

FashionHunt är en svensk startup som samlar mode från de främsta nätbutikerna tillsammans med inspiration och trendspaning i form av artiklar och bildreportage från hela modevärlden.

Varje dag samkörs FashionHunts plattform mot de ledande e-handlarna inom kläder, skor och accessoarer på den svenska marknaden. Genom automatisk matchning mot tidigare priser håller FashionHunt också reda på prissänkningar åt sina kunder.

För att framtidssäkra tjänsten har bolaget utvecklat och designat webbplatsen mobile first.

- Vi tror att framtiden för shopping och inspiration ligger i en snabb och sömlös mobil upplevelse. Det är också där vi har lagt vårt fokus, säger David Ashman på FashionHunt.

 

Senaste nytt

Techbolag samarbetar för bättre taligenkänning

4 oktober 2022

University of Illinois har inlett ett samarbete med Amazon, Apple, Google, Meta och Microsoft för att förbättra taligenkänning för personer med funktionsnedsättningar, såsom ALS, cp, parkinson och downs syndrom.

MSB: Svenskar alltmer oroliga för it-brottslighet

4 oktober 2022

Hela 43 procent av svenskarna har under det senaste året upplevt en ökad oro för att utsättas för it-relaterad brottslighet, visar en ny undersökning från MSB. Detta har även medfört positiva beteendeförändringar, där många har etablerat säkrare internetvanor under perioden.

Tiktok spårar användare även utanför appen

3 oktober 2022

Precis som exempelvis Google och Meta har Tiktok börjat spåra vilka webbplatser användarna besöker även när de inte är inne på Tiktok. Det skriver amerikanska konsumentorganisationen Consumer Reports i en ny rapport.

Ryssar duckar värvning med techlösningar

3 oktober 2022

Fejkade dokument på dark web och anonyma sim-kort är några av tricken som många ryssar nu tar till för att slippa värvning till Putins armé.

Twitter härmar Tiktok – ökar fokus på video

30 september 2022

Twitter gör som bland annat Instagram har gjort tidigare, nämligen att försöka efterlikna Tiktok. Användare ska kunna se videoklipp i helskärmsläge, och endast behöva scrolla uppåt för att se nya klipp.

Stäng