Coca-Colas nya AI-utvecklade smak av framtiden

Coca Colas Burk Ny Smak 3000 Zero Sugar; Ai

Coca-Cola 3000 Zero Sugar. Foto: Coca-Cola

Coca-Cola har tagit hjälp av AI för att skapa smaken 3000 Zero Sugar, som ska representera en sorts framtidssmak för år 3000. Lanseringen innefattar också en AI-upplevelse och en modekollektion.

– Coca-Cola har alltid stått för optimism och framtidstro. Därför är det naturligt för oss att nu ta in AI i vår produktutveckling. Nya Coca-Cola 3000 Zero Sugar är en hyllning till en framtid med spännande möjligheter; en framtid där vi tror att människor och teknik kommer att skapa ny magi tillsammans, säger Victoria Adolfsson, varumärkeschef för Coca-Cola i Sverige, i ett pressmeddelande.

Framtidens smak

Coca-Cola har samlat in information om hur människor föreställer sig framtiden när det kommer till tankar, färger, smaker och känslor, och sedan utvecklat en smak som rimmar med dessa data. Den nya smaken har skapats i samspel mellan människa och AI.

På varje burk finns en QR-kod som konsumenten kan scanna för att komma till Coca-Cola Creations Hub där det går att skapa personliga, futuristiska bilder.

Samtidigt släpper bolaget en sorts kapsylkollektion av bland annat accessoarer som gjorts tillsammans med streetwearmärket Ambush.

14 september 2023Uppdaterad 2 oktober 2023Reporter Tim LefflerAIFoto Coca-Cola

Läs mer om ämnet:

Voisters nyhetsbrev

Allt om digitalisering, branschens insikter och smartare teknik.

SENASTE NYTT

Stäng