Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder cookies. Jag förstår

En smartare it-nyhetssajt

Google byter namn

Google har flera plattformar för att hantera annonsering och nu väljer man att uppdatera sin produktportfölj, byta namn på produkterna och slå ihop vissa av dem till mer kraftfulla verktyg.

Text anne hammarskjöld Foto adobestock 29 juni 2018 digit

google-byter-namn.jpg

Googles produkter för annonsering har utvecklats mycket de senaste 20 åren och nu görs ett namnbyte som ska underlätta användningen, skriver AddVisits i ett pressmeddelande.

Nu samlas produkterna enligt följande:

  • Adwords byter namn till Google Ads.
  • DoubleClick annonseringsprodukter och Analytics 360 slås ihop till Google Marketing Platform.
  • Doubleclick for publishers och DoubleClick Ad Exchange samlas under varumärket Google Ad Manager.

Läs mer om ämnet:

Senaste nytt

Nya emojis

25 september 2020

Ett hjärta med bandage, en könsneutral person och en emoji som andas ut. Det är några av de nya figurerna som kommer 2021.

Chans till Guldäpple

25 september 2020

Bäst i Sverige på att använda digitala medel i sin undervisning. Det är kriteriet bakom de tre nomineringarna till Guldäpplet 2020.

Robotens ögon

24 september 2020

Ny teknologi från Örebro universitet kommer att underlätta för operatörer att styra robotar under vatten. Den nya kunskapen kommer till stor nytta för bland annat gas- och oljeindustrin.  

Bättre sving med AI

24 september 2020

En AI-baserad app och en smart klocka ska kunna få din sving att nå nya nivåer. 

Bäst på stadsnät

23 september 2020

Mittnät har utsetts till årets stadsnät. Motiveringen till utnämningen är bland annat förmågan att ta tillvara nio kommuners olikheter och att dela med sig av erfarenheter.

Twitter väljer vita

23 september 2020

Twitters algoritm behandlar inte svarta ansikten på samma sätt som vita. Diskrimineringen upptäcktes efter en liknande diskriminering i videomötesprogrammet Zoom.