Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder cookies. Jag förstår

En smartare it-nyhetssajt

Google byter namn

Google har flera plattformar för att hantera annonsering och nu väljer man att uppdatera sin produktportfölj, byta namn på produkterna och slå ihop vissa av dem till mer kraftfulla verktyg.

Text anne hammarskjöld Foto adobestock 29 juni 2018 digit

google-byter-namn.jpg

Googles produkter för annonsering har utvecklats mycket de senaste 20 åren och nu görs ett namnbyte som ska underlätta användningen, skriver AddVisits i ett pressmeddelande.

Nu samlas produkterna enligt följande:

  • Adwords byter namn till Google Ads.
  • DoubleClick annonseringsprodukter och Analytics 360 slås ihop till Google Marketing Platform.
  • Doubleclick for publishers och DoubleClick Ad Exchange samlas under varumärket Google Ad Manager.

Senaste nytt

När mobilen öppnar bilen

18 september 2018

Nu har BMW utvecklat en app till smarta telefoner som förvandlar den till en bilnyckel. Lösningen bygger på Net-Field Communication.

Mer forskning om AI

17 september 2018

Forskning inom artificiell intelligens med människan i centrum måste stärkas. Det hävdar närmare 2 000 ledande forskare i Sverige och Europa i ett brev till europeiska politiker. Nu är också hög tid att komma ikapp USA och Kina när det gäller investeringar i AI-forskning.

Örebro ökar mest

14 september 2018

Den digitala mognadsgraden i svenska företag och organisationer ökar i 17 av 21 län men det är stora skillnader i förändringstakten. Stockholm ligger kvar i topp sedan förra året men Örebro län ökar mest och går med 11,7 procent från 18:e till andraplatsen i Sverige, visar en ny studie.

SKL samlar kunskap

13 september 2018

Runt om i Sverige bygger kommuner, landsting och regioner upp kompetens och erfarenhet om automatisering av processer. Med Samarbetsrummet och portalen Dela Digitalt vill SKL samla dessa erfarenheter till en gemensam kunskapsbank.

AI för bättre fabriker

12 september 2018

Startupföretaget Kinta AI vill göra fabriker smartare och mer effektiva kring hur utrustning och maskiner används. Enligt Kinta AI beror 45 procent av sena tillverkningsordrar på fel i schemaläggningen, vilket det snart ska finnas en lösning för.

Enklare med ansiktsscanning

12 september 2018

Prasslet av svettiga boardingkort kan snart vara ett minne blott på Dullesflygplatsen i Washington DC. Med hjälp av ansiktsigenkänning kan såväl amerikanska som utländska resenärer nu gå ombord utan manuella kontroller. Tekniken halverar boardingtiden och gör resandet mer bekvämt för alla.