KTH gör borta bäst

mans-zelmerlov-sjunger.jpg

I samarbete med KTH har Nordic Choice Hotels utvecklat en lösning som låter gästerna bestämma hur hotellrummet ska se ut. Vare sig du vill sova under en stjärnhimmel, är fascinerad av Måns Zelmerlöv eller vill ha bilder av familjen på väggar och tak, så kan det nu ordnas. 

– Vår ambition är att ligga i framkant inom digital utveckling och implementering av nya spännande digitala tjänster. För att uppnå detta, är strategiska partnerskap viktiga för oss. Samarbetet med KTH och digitala konstnärer lägger till en extra dimension och kunskap som skapar nya förutsättningar för att höja upplevelsen för våra gäster, säger Lisa Farrar, CDO Nordic Choice Hotels, i ett pressmeddelande.

Project Mapping

Nordic Choice Hotels fristående hotell Hobo i Stockholm är först ut med lösningen Project Mapping som låter gästen dekorera sitt egna rum. Lösningen kallas Embed och är utvecklad i samarbete med KTH och designbyrån Barkas. Med mobil uppkoppling kan gästerna nu projicera utvalda filmer och bilder på tak och väggar i de hotellrum som saknar fönster för att skapa en helt ny typ av upplevelse.

Nordic Choice Hotels har en uttalad ambition om att använda teknik och digitalisering till att förbättra gästupplevelsen på sina hotell. Hobo fungerar som en digitaliseringsspjutspets för hela koncernen, där nya idéer, digitala koncept och teknik testas ut.

24 april 2018Uppdaterad 2 oktober 2023Reporter anne hammarskjölddigitFoto creative commons

Voisters nyhetsbrev

Allt om digitalisering, branschens insikter och smartare teknik.

SENASTE NYTT

Stäng