Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder cookies. Jag förstår

En smartare it-nyhetssajt

Vatikanen väljer Accenture

Vatikanen väljer Accenture för att ta fram en grafisk identitet och innehåll för den digitala kommunikationsplattformen Vatican News.

Text anne hammarskjöld Foto pixaby 21 december 2017 digit

pope-francis-1784304_1920_2.jpg

Accenture Interactive kommer att utforma en digital strategi för att göra Vatikanens kommunikation tydligare och samla alla befintliga kommunikationskanaler under ett paraply - Vatikan News. Målet är att skapa en omfattande källa av digitalt medieinnehåll som vänder sig till människor över hela världen. Arbetet drivs på uppdrag av Vatikanstatens kommunikationsministerium, Segreteria per la Comunicazione.

– Vi lanserar nu den sista delen i det reformarbete som Påve Franciskus startat. Idag, när det kulturella förenas med det digitala, krävs också en produktionsprocess som skiljer sig från traditionella processer. I dag sker produktion och distribution med hjälp av olika mjukvaror i ett flertal mediekanaler. Samarbetet med Accenture Interactive har gjort det möjligt för oss att utveckla en omfattande strategi som förenar olika arbetsgrupper och format, samt stärker varumärket, samtidigt som vi kan ta tillvara befintlig talang på medieavdelningen, säger Monsignor Dario Edoardo Viganò, prefekt vid Vatikanens kommunikationssekretariat. 

I uppdraget ingår att ta fram en tilltalande och interaktiv design för Vatican News. Accenture Interactive kommer även vara med och skapa ett mångspråkigt redaktionellt team som kommer att arbeta i olika kanaler och på flera plattformar.

Källa: Accenture

Läs mer om ämnet:

Senaste nytt

Nya appar efter attacken

18 januari 2021

Efter attacken på Kapitolium i USA har de stora sociala medie-plattformarna tröttnat på hetsiga inlägg från Donald Trump och hans anhängare. Men det finns andra plattformar som välkomnar dessa.

Sekundsnabbt covidtest

18 januari 2021

Nu finns det ett test som upptäcker antikroppar mot coronaviruset på bara några sekunder. Lösningen bygger på 3D-printade guldpartiklar i nanostorlek och har tagits fram av forskare i USA.

Nätfiske med paket

15 januari 2021

Microsoft och DHL är de varumärken som används mest vid phishingförsök. De mest utnyttjade branscherna är teknik, följt av logistik och detaljhandel. 

Kommuner ikapp 2035

14 januari 2021

Behovet av digital kompetens har fördubblats de senaste 15 åren inom offentlig sektor. Först 2035 spås myndigheter, regioner och kommuner att vara ikapp den privata sektorn.

Lämnar VMware för Intel

14 januari 2021

Pat Gelsinger ersätter Bob Swan och blir ny vd på Intel. Pat Gelsinger kommer närmast från rollen som vd för VMware men har en lång historia med Intel, där han började jobba som tonåring.

Hundens nya vän

14 januari 2021

En uppkopplad dörr låter din hund springa in och ut ur huset som den vill, utan att du behöver vara hemma.