Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder cookies. Jag förstår

En smartare it-nyhetssajt

Vatikanen väljer Accenture

Vatikanen väljer Accenture för att ta fram en grafisk identitet och innehåll för den digitala kommunikationsplattformen Vatican News.

Text anne hammarskjöld Foto pixaby 21 december 2017 digit

pope-francis-1784304_1920_2.jpg

Accenture Interactive kommer att utforma en digital strategi för att göra Vatikanens kommunikation tydligare och samla alla befintliga kommunikationskanaler under ett paraply - Vatikan News. Målet är att skapa en omfattande källa av digitalt medieinnehåll som vänder sig till människor över hela världen. Arbetet drivs på uppdrag av Vatikanstatens kommunikationsministerium, Segreteria per la Comunicazione.

– Vi lanserar nu den sista delen i det reformarbete som Påve Franciskus startat. Idag, när det kulturella förenas med det digitala, krävs också en produktionsprocess som skiljer sig från traditionella processer. I dag sker produktion och distribution med hjälp av olika mjukvaror i ett flertal mediekanaler. Samarbetet med Accenture Interactive har gjort det möjligt för oss att utveckla en omfattande strategi som förenar olika arbetsgrupper och format, samt stärker varumärket, samtidigt som vi kan ta tillvara befintlig talang på medieavdelningen, säger Monsignor Dario Edoardo Viganò, prefekt vid Vatikanens kommunikationssekretariat. 

I uppdraget ingår att ta fram en tilltalande och interaktiv design för Vatican News. Accenture Interactive kommer även vara med och skapa ett mångspråkigt redaktionellt team som kommer att arbeta i olika kanaler och på flera plattformar.

Källa: Accenture

Läs mer om ämnet:

Senaste nytt

Mer batteritid

7 juli 2020

En ny uppdatering av webbläsaren Google Chrome kan spara timmar av batteritid. Funktionen stänger bland annat av Javascript på flikar som för tillfället inte visas för användaren.

75 milj ton avfall

6 juli 2020

Världens befolkning kommer att kasta närmare 75 miljoner ton elektroniskt avfall 2030, vilket är 20 miljoner ton mer än vi kastade förra året. Det visar en ny forskningsrapport.

Äkta mat med blockkedja

3 juli 2020

Mat till ett värde av 300 miljarder dollar kan spåras med hjälp av blockkedja och IoT, vilket skulle innebära att livsmedelsindustrin kan spara drygt 100 miljarder dollar om året. Det visar en ny rapport.

KTH mot alzheimer

3 juli 2020

Med hjälp av molekylär AI och machine learning kan mysterierna kring alzheimer och andra hjärnsjukdomar komma närmare en lösning. Metoden ska ge en bättre bild av hjärnan än vad mikroskop ger. Det menar forskare på KTH och Karolinska Institutet.

Fejkappar på Google

2 juli 2020

Google har tagit bort 25 appar med skadlig kod som kapade inloggningsuppgifter till bland annat Facebook. Apparna har över 2,3 miljoner nedladdningar.

Coop kör obemannat

2 juli 2020

Coop testar en egenutvecklad ny tjänst för självscanning och betalning med mobilen. I höst kommer matkedjan även öppna sina första obemannade butiker.