Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder cookies. Jag förstår

En smartare it-nyhetssajt

Vatikanen väljer Accenture

Vatikanen väljer Accenture för att ta fram en grafisk identitet och innehåll för den digitala kommunikationsplattformen Vatican News.

Text anne hammarskjöld Foto pixaby 21 december 2017 digit

pope-francis-1784304_1920_2.jpg

Accenture Interactive kommer att utforma en digital strategi för att göra Vatikanens kommunikation tydligare och samla alla befintliga kommunikationskanaler under ett paraply - Vatikan News. Målet är att skapa en omfattande källa av digitalt medieinnehåll som vänder sig till människor över hela världen. Arbetet drivs på uppdrag av Vatikanstatens kommunikationsministerium, Segreteria per la Comunicazione.

– Vi lanserar nu den sista delen i det reformarbete som Påve Franciskus startat. Idag, när det kulturella förenas med det digitala, krävs också en produktionsprocess som skiljer sig från traditionella processer. I dag sker produktion och distribution med hjälp av olika mjukvaror i ett flertal mediekanaler. Samarbetet med Accenture Interactive har gjort det möjligt för oss att utveckla en omfattande strategi som förenar olika arbetsgrupper och format, samt stärker varumärket, samtidigt som vi kan ta tillvara befintlig talang på medieavdelningen, säger Monsignor Dario Edoardo Viganò, prefekt vid Vatikanens kommunikationssekretariat. 

I uppdraget ingår att ta fram en tilltalande och interaktiv design för Vatican News. Accenture Interactive kommer även vara med och skapa ett mångspråkigt redaktionellt team som kommer att arbeta i olika kanaler och på flera plattformar.

Källa: Accenture

Senaste nytt

Molnen växer dramatiskt

20 augusti 2018

Allt fler företag, myndigheter och organisationer väljer att flytta sin information till molnet. Förra året ökade den globala IaaS-marknaden, Infrastructure as a Service, med drygt 29 procent till 23,5 miljarder dollar. Det kan jämföras med 18,2 miljarder dollar år 2016, enligt en ny rapport. Nya affärsmodeller är en del av förklaringen.

IVO gör alla bilar självkörande

17 augusti 2018

IVO, Intelligent Vehicle Operator, är en portabel robotchaufför som på fem minuter kan installeras in i valfri bil.

Bankens bästa affär

17 augusti 2018

Med användningen av intelligent automatisering, IA, kan bank- och finanssektorn öka sina globala intäkter med drygt 500 miljarder dollar. För att komma dit behövs helheten robotar, AI och automatisering av affärsprocesser som stödjer verksamhetens affärsmål, enligt en ny rapport.

Snacka mat med Monica

16 augusti 2018

ICA har utvecklat en smart chattbot som blir din nya assistent i köket. Tanken är att botten ska inspirera dig till inköp och i din matlagning.

Digilyftet hyllas av EU

15 augusti 2018

Med pilotprojektet Digilyftet introducerades ett framgångsrikt koncept för att stödja små och medelstora företag att anamma digitaliseringens möjligheter. Arbetet har lyfts av EU som ett av tio goda exempel från olika länder. Fortsättningsprojektet Digifuture erbjuder fler företag motsvarande stöd.

Pant för plastpåsar

14 augusti 2018

Nu är Apotekets plastpåsar pantbara via en mobilapp. Satsningen börjar med tre apotek i Stockholm och genomförs i samarbete med PantaPåsen för att minska nedskräpningen och förändra synen på plastpåsar.