Så förbättrade SSAB sin servicedesk
En global servicedesk med lokal förankring gav bästa resultatet. Anders Svensson, globalt ansvarig för supporten på SSAB berättar om arbetet.
En global servicedesk med lokal förankring gav bästa resultatet. Anders Svensson, globalt ansvarig för supporten på SSAB berättar om arbetet.
Voisters nyhetsbrev
Rekommenderad läsning
21 sep 2016 digit
Med vindkraftsparker, portföljförvaltning, elhandel och många kunder har Jämtkraft alla möjligheter att dra fördel av digitaliseringen. Joachim Spejare, it-chef på Jämtkraft berättar om arbetet.
21 sep 2016 digit
För nyanlända innebär första månaderna i Sverige många kontakter med flera olika myndigheter. Genom ett tätt samarbete mellan it och verksamheten har Försäkringskassan nu utvecklat en it-lösning som underlättar för alla.
6 okt 2016 ledarskap
Undvik att vara en copycat när du skapar en plan för digitalisering och utgå istället från din unikitet. Piteå kommun är mitt uppe i arbetet med en handlingsplan och it-strateg Ola Lidström tipsar om riktningen.
20 sep 2016 digit
Loxysoft levererar lösningar inom kundservice och försäljning med kontor i Sverige, Norge och USA. Utmaningen är att leverera kundanpassade lösningar inte minst på den krävande USA-marknaden.
23 sep 2016 digit
Gästrike Vattens it-miljö stödjer inte verksamheten tillräckligt. Jan Selin, it-ansvarig på företaget, vill se en högre mobilitet.
30 sep 2016 digit
Cloetta har investerat i en ny molnlösning. Hur har det gått och vad ska andra företag tänka på när de investerar i diverse molntjänster?
12 okt 2016 digit
Umeå Energi digitaliserar och kommer att fokusera på mobilitet samt kommunicera med smarta hem framöver.
- Vi spanar på lösningar där vi kan sätta upp sensorer hos våra kunder för att övervaka till exempel inomhustemperaturen, slår det larm kan vi agera, säger Dirk Mottmann på Umeå Energi.
21 sep 2016 digit
Logistikkoncernen Sundfraktsgruppen är inne i en stor omställning av verksamheten, det mesta digitaliseras och det gäller att hänga med.
22 sep 2016 digit
SCA bygger ut deras massafabrik i Timrå för en kostnad av åtta miljarder i den största industriinvesteringen någonsin i Norrland. Bygget inkluderar även en stor it-satsning i och med ett nytt datacenter, och på it-avdelningen är Magnus Sjödin infrastrukturansvarig.