Ett samarbete mellan IBM och Voister

Chattbottar med IBM

Chattbottar, som även kallas digitala assistenter, blir allt vanligare inom olika former av kundservice. En chattbot kan ge ditt företag många fördelar, bland annat:

  • Möjligheten till service 24/7
  • Snabba svar och återkoppling
  • Korrekt kvalitetssäkrad information 
  • Minskad belastning och frigjord arbetstid för till exempel HR/ekonomi/kundservice
  • Insikter om målgruppens intressen och behov

Så jobbar chattbotten Sally

Helsingborgs kommun ligger långt fram när det gäller digitalisering och AI var ett naturligt nästa steg. Men när chattbotten Sally svarar på frågor om vuxenutbildning är det resultatet av en utvecklingsresa olika alla andra. 

Läs artikeln

Löfbergs kaffe med bot

På sin resa mot framtidens konsumenter tar Löfbergs hjälp av en digital assistent för att bygga starka relationer med en viktig grupp. Målet är att utveckla alla kontaktytor med gruppen unga kaffedrickare.

Läs artikeln